Indlæser

Indlæser...

0 varer i kurven.
Forsendelse 0 ,-
Total kr. 0,00

Du er vigtig

Du er som kunde altafgørende for os. Vi er her kun så længe at du er tilfreds - det er vi helt klar over! Derfor arbejder vi hver dag hårdt for, at du kan være tryg ved vores forretning og tilfreds med vores produkter.

Her kan du læse om, hvordan du køber hos os, vores vilkår og hvordan du skal forholde dig, hvis noget mod forventning går galt med et produkt eller en handel. Derudover er du altid velkommen til at kontakte os, hvis du har et spørgsmål eller kommentarer.

Kontakt os

Den sætning vi i Kundeservice oftest hører er; ”Jeg ved jo ikke så meget om computere”. Det er der faktisk ikke nogen grund til at undskylde – for der er meget, at få overblik over. Derfor sidder vi klar til at hjælpe dig videre. Kontakt os endelig!

Send os dine spørgsmål ved at benytte kontaktboksen til højre eller sende os en mail på refurb@refurb.dk. Alle mails besvares indenfor 24 timer.

Du er naturligvis også velkommen til at ringe til os. Telefonerne er åbne alle hverdage fra 08.00-17.00 på telefon 7020 3647.

Skulle du have lyst til at afhente dine varer, så er det muligt på hverdage 08.00-17.00.

Brug for teknisk support?

Henvendelser vedrørende teknisk support eller reklamationer kan sendes til support@refurb.dk eller telefonisk på hverdage 09.00-12.00. Sørg gerne for at have dit ordrenummer klar.

Kontaktoplysninger

Email: refurb@refurb.dk
Telefon: 7020 3647
Adresse:
Hornbjergvej 8
8543 Hornslet

Åbningstider

Kundeservice – mandag-torsdag 8-17 (fredag 8-15)
Teknisk support – hverdage 9-12

Her kan du se de oftest stillede spørgsmål: https://www.refurb.dk/faq

Har du brug for hjælp?

Følg os

Følg Refurb på Facebook, og få de nyeste updates på produkter, konkurrencer og fantastiske tilbud. Klik her for at se vores Facebook-side.

Tilmed dig vores nyhedsbrev og få særligt gode tilbud.

Virksomhedsoplysninger

CVR nummer: 31 32 68 50

Etableringsår: 2008

Fakturering: faktura@refurb.dk

Kontakt: 7020 3647

Bankoplysninger

Bank: Nordea

Konto: 2211-0749404590

IBAN: DK89 2000 0749404590

SWIFT: NDEADKKK

Din garanti og vilkår

Hos Refurb tilbyder vi samme reklamationsret på vores genbrugte varer, som købeloven foreskriver ved køb af nye varer. Du har altså som standard 14 dages returret og 24 måneders reklamation. Vi vil dog gerne gøre det lidt bedre, så ud over dine rettigheder gennem købeloven, så får du hos Refurb 12 måneders garanti.

Du kan desuden købe en udvidet garantidækning på helt op til 3 år.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Når du handler på refurb.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret og 14 dages returret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden selvforskyldt skade.

Her kan du se de oftest stillede spørgsmål: https://www.refurb.dk/faq

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Reklamationens art/varighed

Ved en reklamationshenvendelse, laver vores dygtige supportafdeling en vurdering af hvad der skal gøres med maskinen inden den kommer ind til os. Det kan være baseret på din beskrivelse eller at du bliver kontaktet. Du får samtidig et unikt reklamationsnummer – kaldet et RMA nummer. Dette sikrer, at du får behandlet din reklamation hurtigst muligt.

Dette betyder, at detaljerede beskrivelser altid fremskynder processen. Så når du henvender dig med en reklamation, så brug tiden på at beskrive reklamationen så grundigt som muligt. Det hjælper alle.

En reklamationssag vil typisk tage 1-3 uger alt efter sagens specifikke art. Vi arbejder altid så hurtigt vi kan. Dog kan der være sager, hvor vi er nødt til at indhente reservedele, hvilket kan forlænge behandlingstiden. Du kan til enhver tid følge status på din reklamation på refurb.dk ved at benytte dit RMA nummer.

Vi betaler dine fragtomkostninger

Når du ønsker at returnere en vare bedes du først rette henvendelse til os. Udover, at du modtager dit reklamationsnummer, så sender vi dig en retur-label til at sætte på pakken, således at forsendelsen er omkostningsfri for dig.

Varen sendes til / Indleveres hos (9-15):

Refurb ApS
Hornbjergvej 8
8543 Hornslet

Vi har brug for følgende information når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse dit RMA-nummer, samt hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. (Hvis du benytter vores returlabel behøves ingen kvittering).

Hvis din enhed er beskyttet med kode skal du oplyse koden på skrift via email eller i reklamationsformularen.

Info email

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Levering eller afhentning

Fri fragt er en naturlig del af det, at handle med Refurb.

Der er som udgangspunkt 2-3 (hver)dages leveringstid på alle varer. Hvis der forekommer forsinkelser, bestræber vi os på at informere om dette.

Det er under handelsforløbet muligt at vælge blandt flere forsendelsesmuligheder. Det er også muligt at hente varen på Refurbs egen adresse.

Du kan afhente ordrer hos Refurb. Vær dog opmærksom på, at vi skal vide i forvejen, hvis du ønsker at se / prøve en specifik model, da de fleste varer er uklargjorte og derfor ikke står salgsklare på hylderne.

Afhentning kan for det meste foretages inden for et døgn efter bestillingen (på hverdage), men du for direkte besked fra os, når din bestilling er klar til afhentning.

Handelsbetingelser

Køb hos Refurb ApS

Der er som udgangspunkt ikke indgået en købeaftale med Refurb Aps, før De har modtaget en ordrebekræftelse fra Refurb ApS.

Der tages forbehold for prisfejl mv. som følge af valutaændringer, krig, terror, naturkatastrofer, atomangreb, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Refurb Aps's grossister. Der tages yderligere forbehold for eventuelle fejl ved produktinformationer og billeder, grundet automatisk opdatering af hjemmesiden kan forekomme.

Dine produkter vil som udgangspunkt blive leveret med det nødvendige tilbehør for at tage varen i brug.

Alle priser vil som udgangspunkt være inkl. 25% moms og oplyst i Danske kroner, medmindre andet står beskrevet. I tilfælde af, at du handler som virksomhed vil der være produkter, hvor der vil være omvendt momspligt. I så fald vil dette fremgå af din faktura. Den angivne pris ved bestillingstidspunktet vil som udgangspunkt være gældende, medmindre der er tale om en tryk- eller prisfejl.

Refurb gemmer i henhold til lovgivningen informationer om dig som kunde i 5 år jævnfør bogføringsloven af 15. Juni 2006. Refurb kan bruge disse informationer til at give dig bedre service målrettet dine igangværende- og afsluttede bestillinger.

Refurb Aps gør i den anledning opmærksom på, at computer hardware og software er særligt komplicerede produkter, at de produkter som sælges hos Refurb Aps hovedsagligt produceres i udlandet.

Køb af maskiner med Windows 10 installeret

Der vil som udgangspunkt være installeret en version af Windows 10 på en desktop eller laptop købt hos Refurb ApS, medmindre intet operativsystem eller OSX er valgt under købsprocessen.

For alle maskiner præinstalleret med software fra Windows 10 familien er følgende gældende:

  • Hvis et produkt med en DirectX 9 klasse grafisk processor (GPU) købes vil den grafiske processor kun supportere DirectX 9. Nogle spil og programmer kan kræve DirectX 10 eller højere for bedre ydelse og grafik. www.windows.com/upgrade kan tjekkes for yderlige detaljer.
  • Nogle Windows 10 Home og Pro features – så som: Windows Ink, Windows Hello og Cortana mf. – kræver avanceret hardware og der kan derfor være maskiner hvor disse features ikke kan udnyttes.
  • Alle produkter fra Windows 10 familien, fx Windows 10 Home, og Windows 10 Professionel, bliver automatisk opdateret. Dette vil altid være slået til, og kan forsage gebyrer fra ISP udbydere alt efter metoden hvorved maskinen er tilsluttet til internettet. Yderligere krav til eller for opdatering kan blive tilføjet med tiden.
  • Den indbyggede Cortana funktion i Windows 10 er på nuværende tidspunkt ikke tilgængelig udenfor nedenstående lande:
    • USA, Storbritannien, Australien, Canada, Kina, Frankrig, Indien, Italien, Tyskland, Japan og Spanien
  • Enhver maskine solgt, der ikke er udstyret med en Intel Skylake eller næste generation silikone baseret chip, og som er udstyret med en Windows 7, 8 eller 8.1 installation, enten direkte eller i form af en Windows 10 Professionel version der er Downgradet til Windows 7, eller 8.1 Pro, har kun begrænset support fra Microsoft. Mere information om dette kan findes i Microsofts, support lifecycle FAQ
  • Enhver maskine solgt, der er udstyret med en Intel Skylake eller næste generation silikone baseret chip, og som er udstyret med en Windows 7, 8 eller 8.1 installation, enten direkte eller i form af en Windows 10 Professionel version der er Downgradet til Windows 7, eller 8.1 Pro, har kun begrænset support fra Microsoft. Mere information om dette kan findes i Microsofts, support lifecycle FAQ

Håndtering af personfølsomme data

Refurb ApS indsamler kun personfølsomme oplysninger, som er nødvendige for at kunne håndtere, producere og levere din ordre samt for at kvalitetssikre din oplevelse på refurb.dk. Vi benytter os dog af 3. parts systemer til at indsamle anonymiseret statistik til at forbedre købsoplevelsen på Refurb.dk og de eneste, som modtager informationer såsom navn og adresse er vores logistik-partnere og anmeldelses-services. Du kan læse mere om vores brug af Cookies og personfølsomme data ved at klikke på linket i bunden af siden.

Reklamationsret

Som forbruger har man 2 års reklamationsret i Danmark. Det betyder, at De enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger under alle omstændigheder at reklamationen er berettiget og med fyldestgørende information. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.

Du vil som udgangspunkt hos Refurb opleve, at du altid har 1 års fuld garanti. Det betyder modsat købeloven, at Refurb ApS bære bevisbyrden i det første år i stedet for blot 6 måneder. Bemærk at Reklamationsretten kun dækker fejl, som var til stede på købstidspunktet.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

Reklamationsretten dækker ikke fejl på produktet som skyldes installeret tredjepartssoftware. Test derfor altid om fejlen kan skyldes programmer, drivers, eller andet, som ikke oprindeligt var installeret på produktet. Refurb ApS tester alle varer ved at genskabe den oprindelige konfiguration på dem. Hvis de derefter testes fejlfri, vil det som udgangspunkt udløse en fakturering på timearbejdet. Dog maks 1 time, hvilket vil sige 400 kr. Eks moms.

Refurb Aps opfordrer kunden til at tage kopi/backup af samtlige data. Refurb ApS kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Refurb ApS måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.

Anvendelse og indberetning af reklamationsret

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Refurb ApS inden rimelig tid efter varens modtagelse.
For at opnå den hurtigste behandlingstid anbefaler vi dig at benytte vores Online RMA-formular for at opnå den hurtigst mulige betjening.

Varen, som du reklamere over skal indsendes komplet og i samme emballage eller tilsvarende, som du modtog varen i medmindre andet er aftalt med Refurb ApS. Varen skal yderligere indsendes med RMA-nummer uden på kassen eller som minimum have vedlagt komplet fejlbeskrivelse, faktura samt kontaktinformationer
Refurb ApS opfordrer endnu engang kunden til at tage fuld backup eller sikkerhedskopi af samtlige data på varen inden den indsendes, da varen vil blive nulstillet. Refurb ApS kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Refurb ApS måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om emballeret, og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Refurb ApS' udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. I tilfælde af at varen under fragt er blevet beskadiget grundet uforsvarlig emballage vil Refurb ApS som udgangspunkt kun udbedre den konkrete fejl, hvis fejlen ikke er påvirket af den eventuelle fragtskade.
Refurb afholder alle fragtomkostninger, hvis reklamationen er berettiget. Det er dog en forudsætning af Refurb er kontakt inden pakken er blevet sendt til Refurb. Refurb vil derefter assistere med et returlabel, hvor fragten er betalt.

Ved indsendelse af tilbehør, medier og lignende bedes dette informeres gennem RMA-formularen. Hvis udstyr står som medfølgende i RMA-formularen og ikke medsendes vil Refurb ApS rette henvendelse herom.

14 Dages fuld returret

Jævnfør købeloven har du som kunde altid 14 dages fuld returret. Refurb ApS vil dog også afholde dine fragtomkostninger retur forudsat du har kontaktet os inden varen returneres og fået tilsendt et returlabel.

Forsvarlig returnering

Der er følgende betingelser der skal overholdes ved returnering af varen:

  1. Ved fortrydelse skal varen være i væsentlig samme stand og mængde som da du modtog den.
  2. Sammen med returvarerne skal RMA-nummeret eller som minimum faktura vedlægges med en komplet fejlbeskrivelse.
  3. Du er selv ansvarlig for at pakke varen forsvarligt ind. Hvis vi konstaterer at varen har lidt overlast som følge af fejlagtig indpakning, forestår du selv eventuelle værdimæssige nedskrivninger. Hvis fejlen er sket under fragt, er det et anliggende mellem dig som kunde og fragtfirmaet. Vi nægter kun modtagelse af pakken, hvis den har synlige tegn, som indikerer at fragtmanden har forårsaget skaden.

Kompatibilitet med 3. parts varer eller software

Refurb ApS kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer, som følge af ændringer i en konfiguration af Refurb ApS' sammensatte komponenter. Refurb Aps kan yderligere ikke holdes ansvarlig for eventuelle problemer med printerdrivere, usb-enheder eller lignende, som er leveret af 3. part.

Fejlfaktuering eller fejl ved forsendelsesoplysning

Hvis kunden oplyser fejlagtige informationer i forbindelse med købet vil Refurb ApS som udgangspunkt opkræve 200 kroner for refakturering.

Betaling

Refurb ApS tilbyder en række forskellige valgmuligheder, når det kommer til betaling. Her er de foretrukne betalingsmuligheder:

  • Betalingskort - Herunder Dankort, MasterCard, Visa etc.
  • Kontooverførsel
  • Paypal
  • ViaBill
  • Kontant - Kun butikssalg
  • Mobile Pay
  • Elektronisk faktura - Gælder kun virksomheder med EAN-nummer.

Bemærk at Refurb ApS kun behandler ordren ved forudbetaling medmindre man som virksomhed har fået oprettet en konto med kredit.

Afbestilling af ordre

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Refurb ApS, at De retter henvendelse til Refurb ApS enten telefonisk eller via email, således vi kan løse eventuelle udfordringer på den bedst tænkelige måde.

Er du i tvivl?

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Refurb ApS, at De retter henvendelse til Refurb ApS enten telefonisk eller via email, således vi kan løse eventuelle udfordringer på den bedst tænkelige måde.

Forsikringsbetingelser til IT-udstyr

Hvis du tilkøber en totalforsikring til dit IT-udstyr (dvs. computere og tablets) gælder der visse betingelser. Hent forsikringsbetingelser her:

Hent forsikringsbetingelser