Indlæser

Indlæser...

Hvor laver jeg en reklamation?

Du har altid 12 måneders garanti hos Refurb. Selvom vi gør alt hvad vi kan for, at du ikke oplever fejl på dit produkt, så kan elektronik drille. Skulle du derfor mod forventning få brug for at reklamere over dit køb hos os, så skal du gå til følgende side på refurb.dk: Reklamation

Her får du nedenstående billede:

Windows licens

Du skal indtaste enten ordrenummer eller fakturanummer og e-mail, og tryk derefter find information. Du bliver nu ført videre til en side hvor du skal bekrive fejlen på dit produkt.

Har du opgraderet til Windows 10?

Har du eller overvejer du at opgradere til Windows 10, så anbefaler du vi at du læser denne artikel:
https://www.refurb.dk/windows-10-opgradering

Problemer ved opstart?

Hvis du oplever problemer med opstart af din maskine, vil dit første skridt mod løsningen af dette være at lave en PMU-reset. Dette gøres ved at afmontere batteri samt strømkabel, herefter holdes tænd/sluk knappen inde 20 sekunder. Nu sættes strømkablet til maskinen, og denne startes. Efter succesfuld opstart monteres batteriet og andet tilbehør.

Problemer med din PC? Prøv genetablering

De fleste problemer du oplever med din PC skyldes enten virus/malware eller andre software problemer. Derfor vil en genetablering af din maskine være et godt første skridt, når du oplever problemer.

Ved en genetablering bliver maskinen geninstalleret så den er som da du modtog den fra Refurb, altså har den stadig alle drivers og er næsten fuldt opdateret med Windows update.

OBS: Vær opmærksom på, at alt hvad du har liggende på computeren af programmer og dokumenter vil blive slettet.

Vi har under klargøringen af din genbrugte computer placeret en recovery partition - hvilket vil sige, at vi har reserveret en del af harddisken - som du kan bruge til genetableringen af maskinen, her findes en guide til at gennemføre en genetablering.

  • Gå til skrivebordet
  • På skrivebordet finder du ikonet "System Recovery", tryk på dette.
  • Et vindue åbnes nu hvor du har mulighed for systemgendannelse.
  • I dette vindue finder du muligheden "Avancerede genoprettelsesmetoder", tryk på denne
  • Nu åbnes et nyt vindue hvor du har muligheden "Geninstaller Windows", tryk på denne
  • Genetableringen begynder nu og du skal blot følge guiden.
  • Din maskine er nu genetableret, hvis du stadig oplever problemer - kontakt os da.

Første opstart - Hvor finder man produktnøglen?

Ved første opstart af din maskine bliver der forespurgt efter brugernavn samt adgangskode. Af hensyn til din sikkerhed bliver dit login først oprettet, når du starter computeren første gang.

Dette er derfor dine personlige loginoplysning som du altså selv skal vælge og som det kun er dig der kender.
TIP: Hold dine loginoplysninger personlige og gør dem vanskelige at gætte for andre. Google har lavet en guide som du finder her: Opret en stærk adgangskode

Herefter anmoder Windows dig om din Licensnøgle. Denne er at finde på bunden af bærbare computere, og på siden/toppen af stationære computere. Nedenstående billede fremviser licensklistermærket:

Windows licens

Hvis koden ikke godkendes er det oftest grundet fejlaflæsning. Vi anbefaler derfor, at du tager et billede og forstørrer det op, så aflæsningen bliver lettere. Du skal indtaste licenskoden også kaldet produktnøglen eller productkey inden 30 dage fra modtagelse.

Din maskine har fået antivirus installeret

Ved første opstart af din nyligt erhvervede brugte computer vil du blive mødt af en pop-up til gennemførslen af en installation af Microsoft Security Essentials. Dette er et gratis antivirusprogram der klarer alle normale antivirus behov. Hvis du vælger at installere et andet antivirusprogram ud over Microsoft Security Essentials, skal du afinstallere Microsoft Security Essentials, da det kan give store problemer at køre med 2 antivirus programmer på samme tidspunkt. Du kan læse mere om Microsoft Security Essentials her: Microsoft Security Essentials

Hvad er forskellen på en SSD og en almindelig harddisk?

En konventionel harddisk (HDD) Består af bevægelige dele i form af diske, der snurres rundt og læses/skrives på ved enten 5400 eller 7200 omdrejninger i minutter. Et alternativ til HDD er en SSD en Solid State Disk. Den har ingen bevægelige dele og fungere ligesom en USB-pen. Det betyder, at den kan starte og lukke både installationen af Windows, samt programmer meget hurtigere end den konventionelle harddisk. Prisen pr. gigabyte (gb) plads på harddisken er markant bedre på en standard HDD. Så har du brug for meget plads er HDD det økonomisk bedste valg. På opstartstiden alene, vil en HDD bruge mellem 1-4 minutter alt efter hvor fyldt disken er. Dette kan en SSD klare på 20-30 sekunder.

Varens tilstand?

Genbrugte og refurbished varer fra Refurb sælges på bedre vilkår, end købeloven foreskriver. Det betyder, at du altid har 14 dages returret, 12 måneders garanti og 2 års reklamationsret. Det kan vi gøre fordi en genbrugt computer er blevet grundigt testet over en længere periode. Derfor oplever vi hos Refurb markant færre reklamationer end tilsvarende nye varer. En stor rapport udarbejdet af Consumer Reports har indsamlet data om reklamationer hos de største producenter af bærbare computere. Refurb oplever under halvt så mange reklamationer som angivet i rapporten - selvom vi garanterer for produktet i 12 måneder. Læs hele rapporten her: LaptopReliability

Der kan være æstetisk forskel på vores produkter. Derfor giver vi samtlige produkter en betegnelse for standen, så du ved, hvad du kan forvente af den vare, som du køber. Betegnelsen vil være at se under beskrivelsen på hver enkelt produkt. Alle vores varer sælges som fungerende og funktionelle, dvs. at der er ikke forekommer defekter, som påvirker brugen af udstyret.

VIS OVERSIGT OVER GRADUERING: Varens tilstand

Her kan du se en fuld oversigt over hvordan vi graduere de enkelte enheder: Grading

Batteritiden afhænger af hvad for en class den er i. Vi har N, R, A+, A, B og C. Nedenfor kan du se hvor meget batterikapacitet vi minimum garantere for hver class.

  • N Class: 100%
  • R Class: 100%
  • A+ Class: 75%
  • A Class: 75%
  • B Class: 50%
  • C Class: 10%

Her kan du læse mere om hvordan du holder dit batteri sundt: Bedre batteri levetid af dit batteri

Transportskader

Vi pakker vores produkter forsvarligt ind, så de er forberedt på transporten. Skulle der alligevel være sket skade på pakken under transporten, følger der her information om, hvad du skal gøre.

Transportskader skal meldes til fragtfirmaet, altså enten GLS eller Post Danmark.

Hvad er en transportskade?

Vores forsendelser er forsvarligt pakket i nye kasser, så hvis du finder synlige skader, der kan have påvirket indholdet, så undlad at åbne pakken. Du skal kontakte fragtfirmaet inden du gør mere. Refurb hjælper dig hele vejen, men da du er modtager af pakken skal du anmelde skaden.

Transportskade ved GLS forsendelse

Skaden skal reklameres til GLS inden for 5 hverdage efter leveringen. Hvis du kan se synlige skader på din pakke ved modtagelse, kan du nægte at modtage den. GLS sender den tilbage til depotet og informere Refurb om skaden.

Transportskade ved Post Danmark forsendelse

Skaden skal reklameres til Post Danmark inden for 7 hverdage. Pakken indleveres på posthuset som en postskade.

Hvis indholdet af forsendelsen har taget skade, uden at emballagen har synlig skade, så skal du kontakte Refurb ApS eller oprette en reklamationssag på Refurbs hjemmeside.

Telefon: 70 20 36 47
Mail: mail@refurb.dk

Har du spørgsmål eller brug for at kontakte fragtfirmaerne?
GLS Danmark telefon: 76 33 12 59
Post Danmark telefon: 70 70 70 30

Post Danmarks regler:
http://www.postdanmark.dk/da/Documents/Forretningsbetingelser/Postpakker-dk-0.pdf

GLS Danmarks regler: https://gls-group.eu/DK/da/betingelser-generelt

Fik du ikke svar på dine spørgsmål?

Hvis du ikke fik svar på dit spørgsmål? Så kan du kontakte os her