Indlæser

Indlæser...

Vi opkøber IT-hardware

Vidste du at virksomhedens afskrevne eller udfasede IT kan være gode penge værd? Refurb opkøber større partier af brugt IT med henblik på renovering. Det giver mening på flere plan for en række af vores samarbejdspartnere – særligt omkring økonomi, miljø og socialt ansvar. Når IT skal tages ud af drift, så stiller det typisk store krav til organisationen. Fokus er på det nye og spændende, hvorfor det udfasede udstyr havner på en to-do-liste og fysisk i et kælderrum. Det er ikke ofte, at IT udskiftes, så hvad skal der ske med det nedtagende? Refurb sikrer sammen med dig, at alt håndteres, så det påvirker jeres dagligdag mindst muligt. Uanset om der er tale om et kørende driftssetup eller uoverskuelige stakke i en kælder.

Fordelene ved, at handle med Refurb:

  • Datasikkerhed med certificering
  • Individuelle og fleksible løsninger
  • Markedets mest favorable priser
  • Miljø og socialt medansvar

Kontakt os på 7020 3647 for et uforpligtende tilbud på jeres IT-udstyr.

Læs mere om processen

Bestil bur til afhentning af IT

Sådan gør vi...

Tilbud

Få et uforpligtende tilbud

Vi giver et gratis og uforpligtende tilbud på det udstyr, der ønskes aftaget. Prisfastsættelsen baseres på din beskrivelse efter vejledning fra Refurb og er bindende fra vores side. Prisen baseres på markedsværdi, stand, alder og model.

Afhentning

Det udfasede IT afhentes

Vi afhenter alle enheder på én gang eller i partier. Transporten sker altid med godkendte transportselskaber og vi dækker hele Europa. Alle enheder opbevares på vores højsikkerhedslager i særligt afgrænsede områder.

Registrering

Registrering

Dine enheder registreres med et unikt id-nummer, der er knyttet til dens serienummer. Dette ID følger enheden gennem hele processen. Udstyr registreres med hardwareindhold og specifikationer i Refurbs system.

Kategorisering

Kategorisering

Hver enkelt enhed vurderes manuelt af trænede teknikere. Alle enheder kategoriseres ud fra dokumenteret stand, specifikation og kvantum og gradueres efter gradueringskategorierne, så der er fuld overblik og dokumentation for partiets omfang.

Datasletning

Datasletning

Udstyret dataslettes med certificering og sletningsrapportering ud fra de seneste standarder i lukkede produktionsmiljøer. Hver enhed gennemgår desuden en omfattende proces, hvor vi fjerner kendingsmærker, tyverisikring og anden fysisk mærkning.

Afregning

Afregning

Processen afsluttes ved, at der udarbejdes en detaljeret rapport, hvor hele forløbet bliver dokumenteret, datasletningen certificeret og den afsluttende afregning gennemføres. Som en bonus er miljøet den helt store vinder gennem dit valg.

Du kender udstyret – vi kender prisen

Værdien af jeres udstyr kræver naturligvis, at vi får indblik i omfanget, typen og standen af netop jeres enheder.

Vi prisfastsætter udstyret ud fra din beskrivelse baseret på vejledning fra os. Prisen på dit udfasede IT vurderes på flere parametre. Model, stand, alder, funktionalitet, kendingsmærkninger og hardware specifikationer er de vigtigste.

Vi tilbyder også at hjemtage partier og prisfastsætte ud fra professionelt diagnosticeringsudstyr.

Vi opkøber IT hardware i partier af min. 25 enheder. Det udstyr vi gerne aftager er:

  1. Alle former for servere, netværk og storage
  2. Bærbare og stationære computere
  3. Smartphones, mobiltelefoner og tablets

Beskriv jeres udstyr i beskrivelsesskemaet og send det til os på mail refurb@refurb.dk.

Har du spørgsmål er du velkommen til at benytte kontaktboksen til højre. Du er naturligvis også velkommen til at ringe til os. Telefonerne er åbne alle hverdage fra 09.00-17.00 på telefon 7020 3647.

Sikkerhed, socialansvarlighed og miljø

Når brugt IT-udstyr skal tages ud af drift er et af de vigtigste spørgsmål:

Kan Refurb sikre at data håndteres korrekt, forsvarligt og sikkert?

Datasletning stiller store krav til både kompetence og værktøjer for, at man kan vide sig sikker på, at alt data er slettet korrekt. Refurb benytter særlige professionelle systemer til datasletning, hvor vi certificerer og dokumenterer sletningen efterfølgende. Du får dermed en udførlig rapport, der viser hvordan data er håndteret.

Se info om datasletning

Derudover, så fjerner vi alle kendingsmærker, så intet kan spores tilbage til din virksomhed.

Udover, at Refurb hjælper dig til effektiv bortskaffelse af IT, så bidrager du positivt til at minimere miljøbelastningen fra IT. Genbrug giver nemlig rigtig god mening.

Læs mere om hvorfor genbrug af IT giver mening: Læs om cirkulær økonomi

Vi var ikke klar over at vi kunne tjene penge på vores gamle IT udstyr, indtil vi fandt Refurb. Refurb lavede et prisoverslag på det vi skulle af med og afhentede efterfølgende alt. Vi skulle ikke engang sørge for pakkemateriale.

Det var overraskende nemt og vores data er med garanti blev slettet fra alle maskiner.

Jeg vil gerne anbefale dem til alle virksomheder og institutioner der gerne vil tjene penge på deres gamle IT udstyr.

Benthe Lorenzen
Handelsgymnasiet Ribe
http://www.handelsgymnasietribe.dk/

Fast indsamlingsaftale

Realisér værdien af virksomhedens afskrevne IT med det samme og få mest ud af det.

Det kan være både dyrt og besværligt, at bortskaffe brugt IT. Dertil, så sker udskiftningen af udtjent IT typisk løbende. Endelig, så bliver meget brugbart IT blandet med IT skrot og mister dermed sin genbrugsværdi.

Som en udvidet service tilbyder Refurb derfor, at opstille opsamlingsmateriale ude hos virksomheder og institutioner. Burene tømmes i et interval efter aftale og indeholder plads til både brugt IT og IT skrot. Det udstyr, der kan genbruges dataslettes ud fra jeres anvisninger og I får betaling for produkterne.

Fordele ved fast indsamlingsaftale

Ved at indsamle IT, der er egnet til genbrug kan virksomheden stadig få værdi ud af det værdiløse.
Indsamlingsløsningen fra Refurb giver virksomheden en økonomisk, effektiv og miljørigtig håndtering af IT og elektronik overskud.

Kontakt os for et tilbud om fast aftale vedr. indsamling af IT – Telefon 7020 3647