Indlæser

Indlæser...

Du er vigtig

Du er som kunde altafgørende for os. Vi er her kun så længe at du er tilfreds - det er vi helt klar over! Derfor arbejder vi hver dag hårdt for, at du kan være tryg ved vores forretning og tilfreds med vores produkter.

Her kan du læse om, hvordan du køber hos os, vores vilkår og hvordan du skal forholde dig, hvis noget mod forventning går galt med et produkt eller en handel. Derudover er du altid velkommen til at kontakte os, hvis du har et spørgsmål eller kommentarer.

Trustpilot stjerne Trustpilot stjerne Trustpilot stjerne Trustpilot stjerne Trustpilot stjerne 11 Dec

Kan varmt anbefales.

Ikke første gang jeg handler her og igen 100% tilfreds. produkt helt fint og som forventet, hurtig levering. jeg havde nogle spørgsmål til produktet o...
jan

Kontakt os

Den sætning vi i Kundeservice oftest hører er; ”Jeg ved jo ikke så meget om computere”. Det er der faktisk ikke nogen grund til at undskylde – for der er meget, at få overblik over. Derfor sidder vi klar til at hjælpe dig videre. Kontakt os endelig!

Send os dine spørgsmål ved at benytte kontaktboksen til højre eller sende os en mail på refurb@refurb.dk. Alle mails besvares indenfor 24 timer.

Skulle du have lyst til at afhente dine varer, så er det muligt mandag-torsdag fra 9-17 (fredag fra 9-15).

Brug for teknisk support?

Henvendelser vedrørende teknisk support eller reklamationer kan sendes til support@refurb.dk. Sørg gerne for at have dit ordrenummer klar.

Kontaktoplysninger

Email: refurb@refurb.dk
Telefon: 7020 3647
Adresse: Hornbjergvej 8
8543 Hornslet
Danmark

Åbningstider

Kundeservice – mandag-torsdag 8-17 (fredag 8-15) Teknisk support – hverdage 9-12 Her kan du se de oftest stillede spørgsmål: https://www.refurb.dk/faq

Har du brug for hjælp?

Følg os

Følg Refurb på Facebook, og få de nyeste updates på produkter, konkurrencer og fantastiske tilbud. Klik her for at se vores Facebook-side.

Tilmed dig vores nyhedsbrev og få særligt gode tilbud.

Virksomhedsoplysninger

CVR nummer: 31 32 68 50

Etableringsår: 2008

Fakturering: faktura@refurb.dk

Kontakt: mail@refurb.dk eller tlf. 7020 3647

Bankoplysninger

Bank: Nordea

Konto: 2211-0749404590

IBAN: DK89 2000 0749404590

SWIFT: NDEADKKK

Din garanti og vilkår

Hos Refurb tilbyder vi samme reklamationsret på vores genbrugte varer, som købeloven foreskriver ved køb af nye varer. Du har altså som standard 14 dages returret og 24 måneders reklamation. Vi vil dog gerne gøre det lidt bedre, så ud over dine rettigheder gennem købeloven, så får du hos Refurb 12 måneders garanti.

Du kan desuden købe en udvidet garantidækning på helt op til 3 år.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Når du handler på refurb.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret og 14 dages returret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden selvforskyldt skade.

Her kan du se de oftest stillede spørgsmål: https://www.refurb.dk/faq

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Reklamationens art/varighed

Ved en reklamationshenvendelse, laver vores dygtige supportafdeling en vurdering af hvad der skal gøres med maskinen inden den kommer ind til os. Det kan være baseret på din beskrivelse eller at du bliver kontaktet. Du får samtidig et unikt reklamationsnummer – kaldet et RMA nummer. Dette sikrer, at du får behandlet din reklamation hurtigst muligt.

Dette betyder, at detaljerede beskrivelser altid fremskynder processen. Så når du henvender dig med en reklamation, så brug tiden på at beskrive reklamationen så grundigt som muligt. Det hjælper alle.

En reklamationssag vil typisk tage 1-3 uger alt efter sagens specifikke art. Vi arbejder altid så hurtigt vi kan. Dog kan der være sager, hvor vi er nødt til at indhente reservedele, hvilket kan forlænge behandlingstiden. Du kan til enhver tid følge status på din reklamation på refurb.dk ved at benytte dit RMA nummer.

Vi betaler dine fragtomkostninger

Når du ønsker at returnere en vare bedes du først rette henvendelse til os. Udover, at du modtager dit reklamationsnummer, så sender vi dig en retur-label til at sætte på pakken, således at forsendelsen er omkostningsfri for dig.

Varen sendes til / Indleveres hos (9-15):

Refurb ApS
Hornbjergvej 8
8543 Hornslet

Vi har brug for følgende information når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse dit RMA-nummer, samt hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. (Hvis du benytter vores returlabel behøves ingen kvittering).

Hvis din enhed er beskyttet med kode skal du oplyse koden på skrift via email eller i reklamationsformularen.

Info email

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Levering eller afhentning

Fri fragt er en naturlig del af det, at handle med Refurb.

Der er som udgangspunkt 2-3 (hver)dages leveringstid på alle varer. Hvis der forekommer forsinkelser, bestræber vi os på at informere om dette.

Det er under handelsforløbet muligt at vælge blandt flere forsendelsesmuligheder. Det er også muligt at hente varen på Refurbs egen adresse.

Du kan afhente ordrer hos Refurb. Vær dog opmærksom på, at vi skal vide i forvejen, hvis du ønsker at se / prøve en specifik model, da de fleste varer er uklargjorte og derfor ikke står salgsklare på hylderne.

Afhentning kan for det meste foretages inden for et døgn efter bestillingen (på hverdage), men du for direkte besked fra os, når din bestilling er klar til afhentning.

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Refurb ApS
Hornbjergvej 8
8543 Hornslet

CVR-nr.: 31 32 68 50
Mail: salg@refurb.dk
Telefon: 70 20 36 47

(herefter blot kaldet Refurb)

Indledning

Refurb har følgende almindelige vilkår og betingelser, der gælder for handel mellem registrerede virksomheder og foreninger. Betingelserne gælder for alle varegrupper, produkter og services både til og fra kunder.

Den gældende version af handelsbetingelserne vil være den version, der til enhver tid fremgår af Refurbs website.

Disse almindelige handelsbetingelser og vilkår er gældende medmindre andet er skriftligt aftalt. Leverandører og forhandlere vil som udgangspunktet modtage samarbejdsaftaler, der uddyber de rammevilkår, samarbejdet omhandler.

For forbrugere er det Refurbs handelsbetingelser for forbrugere, der er gældende.

Ordreafgivelse og køb

Kunder og forhandlere af Refurbs produkter kan bestille varer på refurb.dk i alle døgnets 24 timer.

Varerne, som præsenteres på Refurbs websites og produktfeeds, udgør Refurbs aktuelle sortiment. Hvis der er forskel på vilkår, produktinformation eller priser, som angives på website og i øvrig produktpræsentationer, er det til enhver tid Refurbs website, som er gældende for almindelig erhvervssalg og det aktuelle produktfeed for den enkelte forhandler.

Det er kundens ansvar, at der indtastes korrekte kunde- og leveringsinformationer. Refurb validerer ikke oplysningerne efterfølgende. Eventuelle – dog ikke begrænset til – fejlforsendelser, manglende ordreinformation, betalingsadgang eller lign. grundet forkerte kundeoplysninger er for kundens egen risiko og regning.

Der er som udgangspunkt ikke indgået en købeaftale med Refurb ApS, før du har modtaget en bestillingsbekræftelse fra Refurb ApS.

Priser og omkostninger

Priser og omkostninger

Af Refurbs website vil de aktuelle priser og produktinformationer fremgå i realtid. Priserne angives i den valuta kunden ønsker blandt de valgmuligheder, der er tilgængelige på websitet. Kunden kan vælge at få priserne vist både med eller uden moms. Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Oplysningerne på Refurbs website er ikke en garanti om kompatibilitet eller egnethed, medmindre dette udtrykkeligt er angivet skriftligt til kunden. Aktuelle tilbud er gældende så længe lager haves, medmindre andet er angivet.

Den gældende pris er den, som på tidspunktet for bestillingen er angivet i den samlede oversigt over ordren, inden kunden accepterer.

Ordre afsendes efter aftale. Det er i Refurbs interesse at afsende varen hurtigst muligt og for erhvervskøb er det typisk indenfor 1-5 dage. Andet kan dog aftales i forbindelse med ordrebestillingen.

Der afsendes ordre fra Refurbs lager på alle hverdage i tidsrummet kl. 15.00-18.00.

Kunden orienteres pr. mail om afsendelsestidspunktet og transportstatus kan følges løbende gennem transportørens dokumentation – typisk som en online service.

Der tillægges fragtomkostninger ved forsendelse med mindre der er valgt en gratis fragtløsning via webshoppen. Refurb forbeholder sig retten til at ændre priserne uden forudgående varsel. Fragtpriser på websitet er altid de aktuelle fragtpriser og dermed de gældende fragtomkostninger, der tillægges fakturaren, medmindre andet er aftalt skriftligt.

Ved ordreafgivelse fastsættes en aktuel handelspris baseret på den aktuelle valutakurs på det tidspunkt bestillingsbekræftelsen afsendes. Ved faktureringen kan prisen blive justeret i henhold til den gældende valutakurs på faktureringsdagen, som er bestemt af Refurb.

For specialvarer og ordrer til eksport beregnes de samlede fragtomkostninger ved fakturering af ordren, når det er opgjort, hvad forsendelsen vejer, hvor omfangsrig forsendelsen er og hvordan forsendelsen pakkes og leveres.

Uafhentede varer kan pålægges et afbestillingsgebyr. Afbestillingsgebyret pålægges hver forsendelse et beløb svarende til dækning af fragtforsikring, returhåndtering, afskrivning og ordrehåndtering. Dog maksimalt 5% af ordreværdi.

Hvis kunden oplyser fejlagtige informationer i forbindelse med købet vil Refurb ApS som udgangspunkt opkræve 100 kroner for refakturering.

Informationer og priser er forsynet med forbehold for såvel skrevne som elektroniske tryk- og tastefejl, unøjagtigheder i de angivne specifikationer, leverandørernes prisforhøjelser og det endelige salg.

Betaling

Refurb tilbyder en række forskellige valgmuligheder, når det kommer til betaling. Her er de foretrukne betalingsmuligheder:

  • Betalingskort – herunder Dankort, MasterCard, Visa etc
  • Kontooverførsel – betaler du med kontooverførsel, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen
  • Paypal – betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside
  • Kontant – kun ved afhentning på lager
  • MobilePay
  • Elektronisk faktura – gælder kun virksomheder med EAN-nummer
  • Kreditaftale
  • Leasingaftale

Betalingsvilkår og sikkerhed

Når du handler som virksomhed hos Refurb, vil der være produkter, hvor der vil være omvendt momspligt jf. Momslovens § 46, stk. 1, nr. 8-10: Tablets, bærbare computere, mobiltelefoner, integrerede kredsløbsordninger samt spillekonsoller. I så fald vil dette fremgå af din faktura. Den angivne pris ved bestillingstidspunktet vil som udgangspunkt være gældende, medmindre der er aftalt andet eller beror på fejl.

Ved fakturakøb sker faktureringen først efter en særskilt kreditvurdering. Betaling kan også ske gennem finansiering via partner i form af leasingaftale. Kontakt os på salg@refurb.dk for at få finansiering af din ordre.

Ved køb på leasingaftale vil du først modtage dine varer, når der er oprettet og underskrevet en aftale med en tredjepartsleverandør af leasingløsninger. Bemærk at Refurb kun behandler ordren ved forudgående autorisation eller modtagelse af betaling, medmindre man som virksomhed har fået oprettet en konto med kredit.

Betaler du med betalingskort, trækkes beløbet først på din konto, når varen faktureres fra Refurb eller underleverandør. Det debiterede beløb vil fremgå af din konto.

Fakturaer skal betales senest 8 dage fra fakturadatoen med mindre andet er aftalt særskilt. Ved forsinket betaling forbeholder Refurb sig retten til at opkræve rykkergebyr og morarenter i henhold til gældende lovgivning.

Hvis der fra Refurbs side er fejl i faktura, skal kunden reklamere over dette senest på forfaldsdatoen.

Refurb forbeholder sig ejendomsretten til produkter indtil fuld og endelig betaling er sket. Indtil der er sket fuld betaling må kunden ikke afhænde, udleje eller pantsætte de bestilte varer eller på anden måde bringe Refurbs ejendomsret i fare. Kunden afholder alle eventuelle omkostninger, der måtte knytte sig til dette.

Kan kunden ikke betale, ved begæret eller erklæret konkurs, likvidation, skifte eller tvangsakkord uden for konkurs eller indstilling af erhvervsvirksomhed eller befinder sig i en tilsvarende situation, der er fastlagt i dansk lovgivning, overtager Refurb den del af boet, der fremgår af aftalen og som endnu ikke er afregnet.

Er der rimelig tvivl til kundens betalingsevne, er Refurb berettiget til at reducere kredittid, kræve betaling på forhånd eller kræve sikkerhed i form af bankgaranti eller anden sikkerhedsstillelse.

Medmindre andet er angivet, skal det samlede ordrebeløb være betalt, inden Refurb kan afsende/udlevere varen. Dette er gældende medmindre kunden har købt på kredit.

Leverance

Refurb leverer i udgangspunkt i hele verden. Risikoovergangen sker i udgangspunktet ab Refurb. Enhver forsendelse sker for købers regning og risiko med mindre andet er aftalt skriftligt.

Leveringstiden forventes at være 1-5 dage fra Refurbs modtagelse af ordren til varerne sendes til køber. Leveringstiden kan ændres afhængigt af ordrens sammensætning, restordre, produktionstid eller volumen. I disse tilfælde oplyses kunden om den forventede leveringstid.

Refurb bærer ikke noget ansvar for forsinket produktionstid, uanset om forsinkelsen skyldes forsinkelse hos leverandøren, forsinkelse eller restordrenotits hos producenten eller andre forhold.
Forsinkelse giver ikke køberen ret til at hæve handlen før efter skriftlig henvendelse til Refurb. Hvis forsinkelse skyldes købers forhold, forlænges leveringstiden i det omfang, det skønnes rimeligt.

Kunden accepterer, at Refurb har ret til at imødekomme eventuelle forsinkelser. Såfremt forsinkelsen ikke er afhjulpet inden 30 dage, er kunden berettiget til at annullere ordren.

Levering sker med en godkendt transportør med samarbejdsaftale hos Refurb. Leveringen sker med følgende leveringsbetingelser: Ab fabrik. Risikoen for levering overgår til kunden, når produktet overlades til speditøren eller fragtselskabet.

De aktuelle fragtpriser af større partier gods kan indhentes ved at kontakte Refurb på 7020 3647.

Når du handler hos Refurb kan du frit vælge, hvordan du vil have sendt din vare. Nedenfor er listen over fragtmuligheder og priser. Dog med ovenstående begrænsning ved større partier.

GLS PakkeShop – 0-39 kr.
GLS Erhvervslevering – 0-39 kr.
GLS Levering på adresse – 39-49 kr.
PostNord PakkeShop – 0-39 kr.
PostNord Levering på privatadresse – 39-49 kr.

Køb af maskiner med Windows 10

Der vil som udgangspunkt være installeret en version af Windows 10 på en desktop eller laptop købt hos Refurb, medmindre der er valgt intet operativsystem eller OSX under købsprocessen.

For alle maskiner præinstalleret med software fra Windows 10-familien er følgende gældende:

  • Hvis et produkt med en DirectX 9 klasse grafisk processor (GPU) købes vil den grafiske processor kun supportere DirectX 9. Nogle spil og programmer kan kræve DirectX 10 eller højere for bedre ydelse og grafik. www.windows.com/upgrade kan tjekkes for yderlige detaljer.
  • Nogle Windows 10 Home og Pro features – så som Windows Ink, Windows Hello og Cortana mf. – kræver avanceret hardware og der kan derfor være maskiner, hvor disse features ikke kan udnyttes.
  • Alle produkter fra Windows 10-familien, fx Windows 10 Home, og Windows 10 Professionel, bliver automatisk opdateret. Dette vil altid være slået til, og kan forsage gebyrer fra ISP udbydere alt efter metoden hvorved maskinen er tilsluttet til internettet. Yderligere krav til eller for opdatering kan blive tilføjet med tiden.
  • Den indbyggede Cortana-funktion i Windows 10 er på nuværende tidspunkt ikke tilgængelig udenfor følgende lande:
  • USA, Storbritannien, Australien, Canada, Kina, Frankrig, Indien, Italien, Tyskland, Japan og Spanien.
  • Enhver maskine solgt, der ikke er udstyret med en Intel Skylake eller næste generation silikonebaseret chip, og som er udstyret med en Windows 7, 8 eller 8.1, enten direkte eller i form af en Windows 10 Professionel version, der er downgradet til Windows 7, eller 8.1 Pro, har kun begrænset support fra Microsoft. Mere information om dette kan findes i Microsofts support lifecycle FAQ.
  • Enhver maskine solgt, der er udstyret med en Intel Skylake eller næste generation silikonebaseret chip, og som er udstyret med en Windows 7, 8 eller 8.1 installation, enten direkte eller i form af en Windows 10 Professionel version, der er downgradet til Windows 7, eller 8.1 Pro, har kun begrænset support fra Microsoft. Mere information om dette kan findes i Microsofts support lifecycle FAQ.

Fortrydelse, returnering og reklamation

Der er i udgangspunktet ikke returret på produkter i en erhvervshandel. Under nedenstående forudsætninger accepterer Refurb tilbagelevering af et produkt fra vores almindelige sortiment inden for 14 dage fra faktureringsdatoen. Produktet skal ved tilbagelevering være returneret i ren og pæn stand som ved modtagelse. Emballagen skal være uden skader og slag. Har varen taget skade eller tilbageleveres varen i en anden stand end da den blev sendt til kunden, forbeholder Refurb sig ret til at fratrække værdiforringelsen inden krediteringen.

Kunden betaler fragtudgiften og andre eventuelle tilbageleveringsudgifter i forbindelse med returneringen.

Hvis kunden ønsker at tilbagelevere et produkt, skal kunden oprette en retursag via Refurbs website. En oprettelse eller en fremsendt returseddel er ikke ensbetydende med, at Refurb har godkendt returneringen. Ved returnering skal produktet være solidt pakket ind i en godkendt ydre emballage. Kunden hæfter for tab eller skader af produktet under transporten.
Ved tvivlsspørgsmål kan Refurbs kundeservice vejlede på 7020 3647.

Returneringer, som ikke kan godkendes, returneres til kunden på kundens regning. Godkendte returneringer krediteres til kunden med fradrag af eventuelle returneringsomkostninger samt eventuel reduktion grundet værdiforringelse af produktet.

Ordrer på skaffevarer kan annulleres eller returneres mod et returneringsgebyr svarende til den omkostning Refurb har på at skulle tilbagetage, lagerføre og afsætte en skaffevare. Dog maksimalt 50% af købsprisen.

Varen skal være returneret til Refurb senest 14 dage efter kunden opretter returneringen på Refurbs website. Der kan kræves dokumentation for at varen er afsendt. Varen er modtaget af Refurb, når overdragelse fra transportør til Refurb er sket. Kunden oppebærer ansvaret for varen under transport.

BEMÆRK: Kunden kan ikke udøve fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at afhente den ved transportøren. Refurb modtager ikke pakker pr. efterkrav eller pakker uden omdeling.

Pakken skal sendes til:
Refurb ApS
Hornbjergvej 8
8543 Hornslet
Tlf.: 70 20 36 47
E-mail: salg@refurb.dk

Kreditering af varen og tilbagebetaling sker snarest muligt og under alle omstændigheder efter vores modtagelse af vare og godkendelse af retursagen.

Transportskader

Vores forsendelser er forsvarligt pakket i nye kasser, så hvis du finder synlige skader, der kan have påvirket indholdet, så undlad at åbne pakken. Du skal kontrollere emballagen inden modtagelse. Ved transportskade skal du kontakte fragtfirmaet inden du modtager varen. Refurb hjælper dig hele vejen, men da du er modtager af pakken, skal du anmelde skaden. Gerne samme dag. Har du brug for vejledning kan du kontakte Refurb på 7020 3647.

Skaden skal reklameres til fragtselskabet inden for den frist som fragtselskabet fastsætter på deres respektive websites. Hvis du kan se synlige skader på din pakke ved modtagelse, kan du nægte at modtage den.
Hvis indholdet af forsendelsen har taget skade, uden at emballagen har synlig skade, skal du kontakte Refurb ApS eller oprette en reklamationssag på Refurbs hjemmeside.
Telefon: 70 20 36 47
Mail: mail@refurb.dk

Har du spørgsmål eller brug for at kontakte fragtfirmaerne?
GLS Danmark telefon: 76 33 12 59
Post Danmark telefon: 70 70 70 30

Reklamerer kunden ikke inden for de angivne tidsfrister, mister kunden sin ret til at gøre krav gældende over for transportøren og/eller Refurb.

Reklamation

Du vil som udgangspunkt hos Refurb opleve, at du altid har 1 års garanti. Bemærk at garantien kun dækker fejl, som var til stede på købstidspunktet. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.

Reklamationsretten dækker ikke fejl på produktet som skyldes installeret tredjepartssoftware. Test derfor altid om fejlen kan skyldes programmer, drivers eller andet, som ikke oprindeligt var installeret på produktet. Refurb ApS tester alle varer ved at genskabe den oprindelige konfiguration på dem. Hvis de derefter testes fejlfri, vil det som udgangspunkt udløse en fakturering på timearbejdet. Dog maksimalt 1 time á 400 kr. ex moms.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget eventuelle fejl. Kunden skal kontrollere varen ved modtagelsen/ leveringen.

Refurb ApS opfordrer kunden til at tage kopi/backup af samtlige data. Refurb ApS kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Refurb ApS måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.

For at opnå den hurtigste behandlingstid anbefaler vi dig at benytte vores Online RMA-formular. Varen, som du reklamere over skal indsendes i komplet og forsvarlig emballage. Retursagen skal indeholde RMA-nummer, fejlbeskrivelse, samt kontaktinformationer.
Refurb ApS opfordrer endnu engang kunden til at tage fuld backup eller sikkerhedskopi af samtlige data på varen inden den indsendes, da varen vil blive nulstillet. Refurb ApS kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Refurb ApS måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om-emballeret, og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Refurb ApS' udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. I tilfælde af at varen under fragt er blevet beskadiget grundet uforsvarlig emballage vil Refurb ApS som udgangspunkt kun udbedre den konkrete fejl, hvis fejlen ikke er påvirket af den eventuelle fragtskade.
Refurb afholder alle fragtomkostninger, hvis reklamationen er berettiget. Du skal dog kontakte Refurb inden afsendelse – og vi kan dernæst assistere med returlabel med betalt fragt.

Hvis reklamationen ikke er foretaget korrekt er Refurb berettiget til at returnere produktet til kunden og opkræve betaling for fragtomkostningerne hertil. Returnering skal foregå godt emballeret og i godkendte emballager. Kunden hæfter for tab eller skader af produktet under transporten. Ved transportskader på grund af defekt eller mangelfuld emballage vil varen blive returneret til kunden uden afhjælpning af den oprindelige mangel. Refurb forbeholder sig retten til at kontrollere det returnerede produkt og til at afkræve en testafgift på kr. 400 ex. moms, hvis det viser sig, at produktet fungerer korrekt, og at reklamationen derfor ikke kan accepteres.

Hvis kunden på eget initiativ iværksætter tiltag for at udbedre en mangel refunderer Refurb ikke disse udgifter og kunden risikerer at reklamationsretten bortfalder.

Ved indsendelse af tilbehør, medier og lignende bedes dette informeres gennem RMA-formularen. Hvis udstyr står som medfølgende i RMA-formularen og ikke medsendes vil Refurb ApS rette henvendelse herom.

Hvis der fremgår en mangel, som Refurb er ansvarlig for, forpligter Refurb sig til, efter eget valg, at afhjælpe manglen enten ved reparation, ombytning eller tilbagebetaling af købsprisen.

Refurb er ikke ansvarlig for produkters kompatibilitet med andre produkter. Heller ikke produkter fra Refurbs eget sortiment eller for kompatibilitet med kundens nuværende produkter. Der kan i særlige tilfælde udstedes en kompatibilitetsgaranti, hvilket skal foretages skriftligt.

Refurb er på ingen måde ansvarlig for indirekte tab eller følgeskader såsom tab af produktion, tab af fortjeneste eller andre skader som følge af at det er umuligt eller svært at bruge hardware, software eller anden information, eller for tab af data. Refurbs samlede ansvar er under alle omstændigheder begrænset til det samlede fakturabeløb for produktet.

Refurbs ansvar for eksempelvis, dog ikke begrænset til, handlinger eller undladelser af medarbejdere, repræsentanter eller underleverandører – herunder prisændringer, leveringsomkostninger eller lignende er begrænset til den pris, der er betalt for de omfattede produkter, som fremgår af fakturaen i en periode på maksimalt 12 måneder efter fakturaudstedelsesdatoen.

Håndtering af personfølsomme data

Refurb ApS indsamler kun personfølsomme oplysninger, som er nødvendige for at kunne håndtere, producere og levere din ordre samt for at kvalitetssikre din oplevelse på refurb.dk. Vi benytter os dog af tredjeparts systemer til at indsamle anonymiseret statistik til at forbedre købsoplevelsen på Refurb.dk og de eneste, som modtager informationer såsom navn og adresse er vores logistik-partnere og anmeldelses-services. Har du besøgt vores side vil du også kunne støde på vores annoncer på tværs af dine enheder, hvis du eksempelvis er logget ind med din Google-konto. Det betyder, at du kan møde et reklamebanner på din tablet eller mobil, hvis du har besøgt vores hjemmeside via din PC. Du kan læse mere om vores brug af cookies- og privatlivspolitik.

I forbindelse med din ordre indsamler Refurb de i bestillingsflowet indtastede oplysninger – navn, adresse, postnummer, by, telefonnummer og e-mail adresse. Disse informationer benyttes alene ifm. håndteringen af din ordre og gemmes som udgangspunkt kun i fem år efter dit sidste køb. Herefter slettes dine oplysninger automatisk.

Vælger du at oprette en bruger, gemmer vi oplysningerne til din brugerprofil, således at det gør bestillingsprocessen lettere for dig som kunde.

Al dataindsamling og kommunikation mellem server og din browser er underlagt en SSL-kryptering, der skal sikre, at al data der sendes mellem din enhed og Refurbs servere er krypteret.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Vi gemmer ALDRIG dine betalingsoplysninger som helhed hos Refurb. Al håndtering af kortdata foregår hos ePay, der er Refurbs betalingsgateway. Her håndteres alle betalinger og kortoplysninger efter PCI-standarden.

Personoplysningerne registreres hos Refurb.

Den dataansvarlige er Refurb ApS, Hornbjergvej 8, 8543 Hornslet. Læs mere i vores privatlivspolitik.

Som registreret hos Refurb har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: privacy@refurb.dk.

Teknisk support

For teknisk support og brugersupport kan Refurb tilbyde online og telefonisk support på alle hverdage i tidsrummet 08.00-12.00 ved at ringe til Refurb på 7020 3647. Refurb er berettiget til at henvise kunden til de respektive producenter eller support hos tredjemand. Bemærk venligst, at support for nogle producenter kan være på engelsk, og at support i nogle tilfælde kun ydes via e-mail og hjemmesider.

Forhandlere tilbydes udelukkende 2. level support. Der ydes ikke support direkte til forhandlerens kunder. Øvrige vilkår fremgår af forhandleraftalen.

Leverandører og kunder som Refurb køber brugt udstyr af henvises til kontaktpersonen, der fremgår af samhandelsaftalen.

Særskilte vilkår for opkøb af brugt IT

Al hardware, der indkøbes af Refurb med henblik på videresalg, er aftalebaseret i samhandelsaftaler. Priser fastsættes efter en individuel vurdering af det aktuelle parti varer baseret på de oplysninger, der er tilgængelige. Priserne er således ikke et udtryk for en standardpris på den pågældende model eller varetype i dette pristilbud.

Ved begæret eller erklæret konkurs, likvidation, skifte eller tvangsakkord uden for konkurs eller indstilling af erhvervsvirksomhed eller befinder sig i en tilsvarende situation, der er fastlagt i dansk lovgivning overtager Refurb den del af boet, der fremgår af aftalen.

Pris pr. enhed er som standard ekskl. datasletning. Datasletning vil fremgå særskilt af det samlede tilbud.

Omkringliggende serviceydelser som, dog ikke begrænset til, nedtagning, fragt og fakturering er tillægsudgifter, der beregnes og faktureres særskilt. Dog er aftalen inkl. én afhentning på én lokation i Danmark.

Alle priser vil fremgå ekskl. moms medmindre andet tydeligt fremgår af aftalen.

Aftaleværdien på opkøbstidspunktet er betinget af at:

  • udstyret er i pæn, fuldt fungerende og komplet stand
  • udstyret er inkl. strømforsyninger, holdere etc.
  • enhederne ikke på nogen måde er låst med nogen form for passwords
  • iPhones kan aktiveres/Ikke er låst til en bruger med "Find my iPhone"-funktionen
  • mobile enheder ikke er sim-låst
  • computere er inkl. MS COA-stickers (XP, Vista, 7 el. 8)
  • udstyret leveres uden tyverimærkning

Refurbs website og immaterielle rettigheder

Indholdet af Refurbs website er ejet af Refurb ApS. Oplysningerne er beskyttet af markedsføringsretlig og immaterialretlig lovgivning. Dette betyder, at varemærker, firmanavne, produktnavne, billeder, grafik, design, layout etc. ikke må kopieres eller på anden måde anvendes uden skriftlig godkendelse fra Refurb. Udskrift eller anden kopiering af materialet er tilladt til personlig, privat og ikke-kommerciel brug. Det er forbudt at kopiere, gemme eller på anden måde reproducere, bearbejde, ændre, overføre, overdrage eller på anden vis udnytte materialet eller dele heraf uden forudgående skriftlig tilladelse fra Refurb.

For forhandlere gælder dette også produktbeskrivelser, fotos og andet, der ikke er en del af det produktfeed, der kan skabes digital adgang til via salgskonsulenten og en forhandleraftale.

Produktfotos er typisk modelfotos og derfor ikke repræsentative for produktets endelige konfiguration, stand eller udseende, hvor der findes flere designvarianter af samme model.

Kundekontoen

Loginoplysninger (brugernavn og adgangskode) til kundekontoen på Refurbs website skal forvaltes således, de ikke kommer til uautoriserede personers kendskab. Ved at videregive loginoplysningerne til andre bekræfter kunden, at den pågældende er berettiget til at afgive ordrer i kundens navn, og kunden hæfter herefter for betaling af disse ordrer over for Refurb.

For en kundekonto anses alle personer, der har adgang til loginoplysninger for kontoen, som værende tegningsberettigede. De kan afgive bindende ordrer på vegne af den kunde, som kontoen tilhører. Hvis en kunde har mistanke om, at en uautoriseret person har adgang til loginoplysningerne, påhviler det kunden straks at underrette Refurb om dette og straks at ændre password til kontoen.

Kompatibilitet med 3. parts varer eller software

Refurb ApS kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer som følge af ændringer i en konfiguration af Refurb ApS' sammensatte komponenter. Refurb ApS kan yderligere ikke holdes ansvarlig for eventuelle problemer med printerdrivere, usb-enheder eller lignende, som er leveret af trejdepart.

Force Majeure

Refurb er berettiget til uden ansvar for skader at begrænse, annullere eller udsætte leveringer, hvis udførelsen er umulig, er forhindret eller vil betyde en stigning i pris forårsaget af omstændigheder udenfor Refurbs kontrol, såsom – dog ikke begrænset til – krigslignende begivenheder, oprør og uroligheder, forstyrrelser i almene forhold, eksport- og importrestriktioner, lovændringer eller ændringer i fortolkning af loven, handlinger foretaget af offentlige myndigheder, strejker, lockouts, blokader eller andre arbejdshindringer, brand, eksplosioner eller anden ulykke eller for fejl eller forsinkelser i ydelser foretaget af underleverandør på grund af de ovennævnte omstændigheder.

Såfremt mangelfri eller rettidig levering hindres midlertidigt ved en eller flere af de ovennævnte omstændigheder, udskydes leveringstiden i et tidsrum svarende til hindringens varighed, og leveringen til den således udskudte leveringstid anses i enhver henseende for rettidig. Såfremt leverings-hindringen kan påregnes at ville vedvare i længere end tre måneder, skal sælger dog være berettiget til at annullere afgivne tilbud.

Andet

Refurb forbeholder sig retten til at ændre alle informationer og oplysninger – herunder men ikke begrænset til – priser, tekniske specifikationer, produkttilbud samt disse almindelige vilkår uden forudgående varsel.

Forsikringsbetingelser til IT-udstyr

Hvis du tilkøber en totalforsikring til dit IT-udstyr (dvs. computere og tablets) gælder der visse betingelser. Hent forsikringsbetingelser her:

Hent forsikringsbetingelser